Livet

När du befinner dig i offerposition i livet. Och bara skyller dina problem på alla andra. Inse då att att de är du som förlorar i livet. Och sluta skyll dina misstag på alla andra.

Men vissa trivs väldigt bra med offerkoftan på och vill aldrig ta av sig den. Som anhörig är det då viktigt att kunna ta avstånd från personens självömkande. Det är stor skillnad på depression och offerkoftan, ofterkoftan tycker helt enkelt bara synd om sig själv! Och i livet kommer du ingenstanns genom att tycka synd om dig själv. Du blir bara en sur tråkig människa som ingen vill umgås med.

Så ha en positiv syn på allt! Då klarar du det mesta. Skall säga att jag själv långt ifrån är perfekt då jag lider av psykisk ohälsa bipolär sjukdom och fram tills för 1år sen, hade ca 4 depressioner per år. Men kanske det har gett mig endel insikter. Och jag jobbar ständigt med mig själv för att bli en bättre människa på alla vis.

Det tycker jag alla ska göra för vi slutar aldrig att lära :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0