Lill fredag

Inte så mycket händer idag, tvättstuga har jag annars är det lugnt i stugan. Jag gillar lugna dagar, sånna där man kan mysa med tidningen på morgonen med kaffet. Och sedan avsluta med en låång frukost med familjen.

Men det är också kul att hitta på saker. Det behöver inte vara något speciellt, man kan gå ut med barnen på upptäcksfärd i skogen. Eller bara spendera eftermiddagen ute, jag älskar att vara ute. Är jag spänd och sur och går ut så blir jag alltid på bra humör efteråt. Det blir lite som terapi. Men så är det ju bevisat 8 min ute varje dag räcker för att påverka dig positivt. Det är därför det är så viktigt att gå ut när man tex är deprimerad. Tänk vad lite frisk luft kan göra!

Känns så skönt att slippa tänka på jobb just nu behöver den pausen. Var ju mycket jobb och förberedelser när jag var pappaledig. Nu kan jag mer njuta av hela familjen på ett annat sätt, när Charlie är på utsidan :) Och både jag och Ida kan hjälpas åt. Men det var var även en härlig tid jag värdesätter mycket.


Kommentarer
Postat av: Ida

Det blev ingen lugn dag trots allt :/

2012-07-03 @ 20:01:42
URL: http://familjeneberstal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0